stalljour & tävling

Ja, tänkte skriva lite om planerna i helgen. Så de får ni här nedan;

Imorgon (lördag): Drar jag till stallet vid 7.00 och har stalljour. Släppa ut alla hästar osv.. Sen har vi även hag-byggardag så det ska vi väl hjälpa till med. Jag ska även hinna rida Pralin. Blir ett pass i paddoken beroende på väder. (rider med hacket och tränar lite kondis). Sen ska jag väl göra lite andra stallsysslor. Även hinna packa lite inför söndag. Ställa allt i tävlingskåpet och ev duscha av Pralin. Smörjer också upp utrustningen. Ja, så imorgon har jag verkligen fullt upp! Känns skönt att göra bort allt på morgonen så man slipper det på kvällen.

Söndag: Tävlingsdax! Drar till Älvsbyn med mamma och ponnyn! Ska rida första klassen så vi får fara tidigt. lasta ponnyn, fixa han och sen iväg. Rider på hackamoret ännu såklart. Ska rida LD+5, för laget. Sista omgången så en rosett kommer jag ju hur som helst hem med! hihi. Men sen även inviduellt. Så om han känns bra satsar vi såklart. Känns hemskt att det kanske kan vara våran sista tävling tillsammans. Inte helt säkert men kanske.. Ja, så jag hoppas verkligen det går bra! Och jag hoppas det blir bra väder, annars blir underlaget dåligt och allt blir bara så svårt. Så vi får hoppas att vädret är på min sida och att jag och ponnyn sköter sig! Nu jävlar, nu kör vi! ♥

älskardigfinastedu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0